sobota, 2 lipca 2011

Medytacja ciszy


Na tę medytację zarezerwuj sobie cały dzień - na przykład w czasie weekendu lub urlopu - kiedy tylko masz ku temu odpowiedni nastrój. 

  
Udaj się w bezludną okolicę lub do skromnie urządzonego pomieszczenia. Wprowadź się w nastrój wewnętrznego skupienia, w którym skoncentrujesz się na tym, co jest najistotniejsze.
  Zacznij od ćwiczeń przygotowujących do medytacji. Pozostań w milczeniu cały dzień, nie mów ani słowa. Pość i koncentruj się w wyłącznie na oddechu. Kiedy pojawią się jakieś myśli, nie uciekaj od nich, ale postaraj się na nich nie zatrzymywać. Teraz nie mają one dla Ciebie żadnego znaczenia. Ten dzień medytacji będzie dla Ciebie czasem samoograniczenia i skupienia. Wycofaj się z pośpiesznego rytmu życia i w koncentracji staraj się odnaleźć struktury, które leżą u podstaw Twojego świata. 
Surowość tej medytacji przyczyni się do Twojego psychofizycznego oczyszczenia. Wydaje się być trudna do wykonania ale naprawdę warto odpuścić jeden dzień.

2 komentarze:

  1. a co z posiłkami, w tym dniu także je odpuścić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli potrafisz i głód nie będzie zaprzątał Twoich myśli post jest jak najbardziej wskazany i oczyszczający.

      Usuń

Bardzo dziękuję Wam za wszystkie komentarze. Reklamiarzom również dziękuję, jednak reklamy będą usuwane od razu.