Przejdź do głównej zawartości

Kim jest(em) JA?

Podstawowe pytanie dające początek filozofii i będące jej głównym zalążkiem. Czyli czym jestem? Kim jestem? Co to właściwie jest JA?

Czy jestem myślami, które gdzieś się tworzą? Czy jestem osobowością? Charakterem? Doświadczeniem?

Jak dotrzeć do prawdziwego JA?


 inspirowane nauką Mooji"ego

JA - czyli istnienie jest przecież od początku. W miarę wzrastania i rozwijania się, tracimy poczucie tego istnienia. Identyfikujemy się z myślami, doświadczeniem, osobowością, charakterem czy ze swoim imieniem. Ale tak naprawdę wiele z tych cech to wytwory i przejawy naszego umysłu (rozumu). Żeby dotrzeć do JA należy spojrzeć w głąb, do wnętrza. Zauważmy, że my jako osobowość, charakter itp. wychodzimy na zewnątrz siebie. Emanujemy iluzorycznymi przywiązaniami myśląc, że to prawdziwi my. 
Nasze oczy patrzą na zewnątrz i widzą świat zewnętrzny: obrazy, przedmioty, ludzi, relacje, inne osobowości charaktery. Jak spojrzeć do wnętrza? Wystarczy zadać sobie pytanie: kim jest(em) JA? Kim jest ten, który obserwuje tworzące się myśli? Kim jest ten, który doświadcza czegokolwiek (radości, przyjemności, bólu)?
Początkowo nasz umysł będzie buntował się i podsyłał złudne odpowiedzi: np. jesteś Sylwią, Markiem o takim i takim usposobieniu o takich i takich umiejętnościach itp. Nie zrażaj się tym. Obserwuj. To wszystko jest przejawem Twojego JA. Prawdziwe istnienie, świadomość siebie jest przykryta tym wszystkim.
Czasami doświadczymy swojego istnienia, po czym umysł znów będzie ją zagłuszał. Nie myśl, że ją zatraciłeś. Obserwuj i dalej zadawaj sobie pytanie: Kim jest(em) JA? Kto jest obserwatorem tego wszystkiego? Zsynchronizujesz się ze sobą. Umysł i tworzące się myśli zaczną ustępować. Bądź jednak uważny i świadomy ponieważ umysł może podsuwać myśli: Kurde zapomniałem być świadomy, zapomniałem, że muszę obserwować. To tylko umysł i tylko myśli. Wracaj do swojego centrum i obserwuj.
 

Prosta medytacja:

Poczuj swoją egzystencję. Poczuj JA. Usiądź i powiedz: JA jestem. Nie podłączając się do żadnych myśli, do żadnego wspomnienia, żadnego pragnienia, żadnej intencji. Jeśli się pojawią - daj im odejść. Nie przywiązuj do nich uwagi. Wystarczy czuć istnienie. Nic więcej. Umysł będzie grzechotał. Pojawi się natłok myśli. Lecz z każdym razem będziesz bardziej czuł istnienie, a myśli przestaną się pojawiać. Będziesz czuł istnienie. Nie będziesz potrafił tego opisać. Będzie to naturalne uczucie spokoju i uczucie , że wszystko jest dobrze. Może nawet radość. Ale będzie to taka wewnętrzna przestrzeń. Pozostań przy tym 7-10 minut. Otwórz oczy, weź głęboki oddech i zajmij się życiem. Wieczorem zrób to znowu. Zrób z tego mały nawyk. Będzie to prosta medytacja Twego istnienia.


Skorzystaj z warsztatu prowadzonego przeze mnie online:
Warsztat Medytacja Dla Zielonych online


Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Medytacja Słońce - Księżyc. Szybko spełnić marzenia...

Medytacja Sun-Moon propagowana przez Siva Babę, ma na celu skrócenie czasu realizacji naszych marzeń. Potężne działanie wizualizacji zostało już opisane w jednym z wcześniejszych artykułów:  http://silarownowagi.blogspot.com/2010/09/tworcza-wizualizacja.html   Stosowanie medytacji Słońce - Księżyc przyspiesza proces manifestowania marzeń i szybkiego ich spełnienia. Na wielu forach można znaleźć opisy wyników stosowania właśnie tej medytacji. Są zaskakujące ! Jak i dlaczego działa medytacja Słońce - Księżyc ? Według Siva Baby, (mówi o tym rozlegle w swoich wykładach) myśli i czas są tym samym. Czas potrzebny do manifestowania - urzeczywistnienia myśli jest zależny od stopnia świadomości osoby, która chce tego dokonać. Manifestacja jest objawieniem się myśli w świecie materialnym. Aby zatem manifestować myśli trzeba wyjść poza ramy ogólnie pojętego czasu. Kiedy znajdziemy się w ponadczasowej przestrzeni, myśli materializują się bardzo szybko. Przykładem może być tutaj "

Haipule - moc z Hawajów

Huna wywodzi się z Hawajów i jest systemem do realizacji marzeń i urzeczywistnienia pragnień, ale nie tylko. Dzisiaj przybliżę Haipule - prosty sposób, który każdy może stosować w dowolnym miejscu i czasie. Urzeczywistniać swoje marzenia można na wiele sposobów. Huna jest rodzajem przepisu, korzystanie z którego jest dostępne dla każdego. A jak każdy przepis można dostosować do swoich upodobań. Ale wróćmy do Haipule. Co to takiego? Można to nazwać rodzajem modlitwy, czarodziejskiego zaklęcia lub błogosławieństwa. Proste narzędzie do zmiany rzeczywistości. Hai - znaczy pragnienie, potrzebę Pule - magiczna siła manifestacji, rytuał Istotą haipule jest połączenie z naszym duchem i wyjście poza ramy umysłu i ciała. Osiągamy moc wpływania na wydarzenia w naszym życiu poprzez wysyłanie świadomie naszych zamiarów. W skrócie jak wykonać haipule: Skup swoją uwagę na poniższych tematach. Skupiaj się po kolei na jednym z ich i dopiero przejdź do następnego. Postaraj się

Energetyczny PSI-Ball

Psi Ball (Chi Ball, Ki Ball) - kula energii stworzoną przez siły psychiczne. Każdy człowiek za pomocą swoich sił PSI może stworzyć takiego PSI Balla. Energia, którą stworzymy wcale nie musi mieć kształtu kuli możemy nadać jej dowolny kształt i dowolne właściwości np. kolor, wielkość, może ona płonąć, być pod napięciem, itd. Taką kulę energii można rzucić w coś lub w kogoś. Raczej nic ona nie zrobi. Jest to zależne od siły koncentracji jaką włożyliśmy w stworzenie takiej kuli i od jej właściwości. W najgorszym wypadku dostanie taką kulą może nas zaboleć. Psi bale są czymś w rodzaju kame-hamen z dragon bala tyle że nie mogą one nikogo zabić. A więc jak zrobić takiego PSI Balla: